Pozycjonowanie www, bardzo dużo osób które chcą pozyskiwać klientów lub czytelników tworzy swoje witryny, licząc, że Google samodzielnie umieści naszą witrynę w wyszukiwarce, a my będziemy korzystali z napływu osób na naszą witrynę.

Choć w rzeczywistości może tak być, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, należy własną stronę internetową pozycjonować i przystosować ją do wyszukiwarki, aby ta chciała umieszczać nasz serwis na pierwszych pozycjach listy wyszukiwania.

W tym tekście odpowiadamy na pytania, czym jest pozycjonowanie, dlaczego powinniśmy pozycjonować witrynę, jeśli chcemy liczyć na napływ klientów/czytelników oraz jak możemy to robić!

Wszystko o pozycjonowaniu! Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie, dlaczego powinniśmy pozycjonować witrynę oraz jak możemy to robić!

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron to czynności, które wykonujemy, aby dostosować naszą witrynę do wyszukiwarki Google i sprawić, aby była dla niej atrakcyjna. Wyszukiwarka Google samodzielne określa na podstawie wielu parametrów listę wyników wyszukiwania.

Aby znaleźć się na niej wysoko, nasza witryna musi spełniać wiele wymagań, aby w oczach Google zasłużyć na wysoką pozycję. Pozycjonowanie jest zatem wykonywaniem czynności, które to sprawią. Pozycjonowanie dzieli się na SEO, czyli samą optymalizację witryny oraz działania zewnętrzne, które pomagają naszej witrynie.

Łącząc wszystkie elementy pozycjonowania mamy ok. kilku — kilkunastu głównych czynników, które decydują o tym, czy Google uzna naszą stronę za atrakcyjna oraz wiele mniejszych elementów również wpływających na pozycję w Google.

pozycjonowanie stron

Dlaczego powinniśmy pozycjonować naszą witrynę?

Pierwszym powodem, dla którego powinniśmy pozycjonować naszą witrynę, jest sam mechanizm Google. Choć zakłada on odpowiednie dobranie stron przez samą wyszukiwarkę, wykonując pewne działania, możemy wpływać na tę decyzję, a tym samym wysokość naszej witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Wysoka pozycja to drugi powód, dla którego warto pozycjonować stronę internetową. Im wyżej znajdziemy się w wynikach, gdy ktoś wpisze daną frazę do wyszukiwarki, na, tym większy ruch z internetu będziemy mogli liczyć. Przełoży się to na większą ilość osób odwiedzających naszą witrynę, większość liczbę czytelników czy klientów, którzy skorzystają z naszej oferty. Internauci korzystają najchętniej z wyników znajdujących się najwyżej, dzięki czemu przeważnie najwięcej ruchu zgarnia pierwszy wynik, następnie pierwsza trójka i pierwsza strona.

Oprócz bezpośredniej korzyści w postaci np. zwiększenia się sprzedaży wysoka pozycja naszej strony to plus wizerunkowy. Duża liczba osób ocenia serwisy, sklepy czy strony www po tym, na jakim miejscu w wyszukiwarce się znajdują. Wysoka pozycja wpływa na zaufanie do naszej marki, popularność i pozytywne nastawieni klienta. Internauci chętnie kierują się wskazaniami Google i wierzą w ich trafność, dlatego warto wykorzystać ten element.

pozycjonowanie stron

Jak możemy pozycjonować naszą stronę www?

Pod pojęciem pozycjonowania kryje się kilka elementów, które możemy wykonywać, aby Google uznało naszą witrynę za bardziej atrakcyjną i umieszczało ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Pierwszymi i mającymi spory wpływ na pozycjonowanie sposobami są teksty seo i link building.

Teksty seo to teksty umieszczane na naszej stronie, które w swojej treści posiadają odpowiednie słowa kluczowe czy frazy, pod jakimi chcemy być wyszukiwani. W tekstach tych będziemy wplatać słowa typowe dla naszej kategorii tematycznej, aby Google odkryło je i zaproponowało stronę osobie szukającej konkretnych informacji.

Niezwykle ważny jest też link building, czyli umieszczenie linków do naszej strony na innych witrynach np. na forach czy w social mediach. Google na podstawie ilości i jakości odnośników wnioskuje czy nasza strona jest popularna i cieszy się rozpoznawalnością. Im więcej zatem linków w sieci do naszej strony, tym większa szansa na wyższą pozycję.

Co ma wpływ na naszą stronę?

Duży wpływ na pozycję naszej witryny ma też optymalizacja strony, czyli ustawienie odpowiednich opisów, metadanych, linków wewnętrznych, szybkość wczytywania się, prostota szkieletu czy dostosowanie do urządzeń mobilnych. Są to tylko najistotniejsze elementy pozycjonowania, choć składają się one z bardzo dużej ilości mniejszych działań.

Tylko ich rzetelne wykonanie sprawi, że Google, uzna naszą stronę za wartościową i będzie ją promowało swoim użytkownikom.

Swoją stronę internetową możemy również pozycjonować na kilka sposobów. Może być to np. pozycjonowanie ogólne — pod daną frazę czy kategorie, szerokie — pod wiele fraz z danej kategorii, lokalne, brandowe czy pod wyszukiwanie głosowe. Każdy rodzaj pozycjonowania ma za zadanie osiągnięcie innego celu i będzie wyglądał nieco inaczej.

Jeśli chcemy wypozycjonować naszą witrynę lokalnie, będziemy tekstach seo umieszczać nazwy miejscowości oraz dodamy witrynę do wizytówek w Google Maps. Gdy będziemy chcieli pozycjonować witrynę pod wyszukiwanie głosowe i zbierać ruch, gdy wyszukanie odbywa się poprzez mikrofon, będziemy dostosować witrynę do urządzeń mobilnych czy stosowali long taile w tekstach seo.

Jak możemy pozycjonować naszą stronę www?

Pod pojęciem pozycjonowania kryje się kilka elementów, które możemy wykonywać, aby Google uznało naszą witrynę za bardziej atrakcyjną i umieszczało ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Pierwszymi i mającymi spory wpływ na pozycjonowanie sposobami są teksty seo i link building.

Teksty seo to teksty umieszczane na naszej stronie, które w swojej treści posiadają odpowiednie słowa kluczowe czy frazy, pod jakimi chcemy być wyszukiwani. W tekstach tych będziemy wplatać słowa typowe dla naszej kategorii tematycznej, aby Google odkryło je i zaproponowało stronę osobie szukającej konkretnych informacji.

Niezwykle ważny jest też link building, czyli umieszczenie linków do naszej strony na innych witrynach np. na forach czy w social mediach. Google na podstawie ilości i jakości odnośników wnioskuje czy nasza strona jest popularna i cieszy się rozpoznawalnością. Im więcej zatem linków w sieci do naszej strony, tym większa szansa na wyższą pozycję.

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron samodzielnie vs. zlecenie pozycjonowania agencji Gemini IT

Jednym z dylematów, które pojawiają się przy tematyce pozycjonowania, jest ten, czy wykonywać je samodzielnie — czy zlecać pozycjonowanie np. agencjom seo Gemini IT. Jest to wybór, który będzie zależał od indywidualnej sytuacji.

Jeśli nie mamy zbyt wielu środków na wykupienie profesjonalnej usługi, mamy czas lub pewne umiejętności, możemy pozycjonować witrynę samodzielnie. Jeśli liczymy na dobre efekty, mamy duży budżet lub nie mamy wiedzy o pozycjonowaniu, warto zlecić je profesjonalistom.

Wybierając agencję seo lub specjalistów, u których wykonamy usługę pozycjonowania, warto wybierać jedynie agencje sprawdzone, znane, z dużą ilością dobrych opinii oraz wieloma zrealizowanymi projektami. Pozycjonowanie przeprowadzone przez osoby anonimowe, oferujące najniższe ceny czy niedoświadczone może przynieść brak rezultatów lub nawet negatywne skutki.

Ciekawym rozwiązaniem jest też hybryda, czyli połączenie działań samodzielnych z działaniami agencji seo. Sami możemy wykonywać czynności prostsze takie jak link building czy dodawanie tekstów seo. Inne trudniejsze czynności takie jak optymalizacja witryny itp. możemy pozostawić specjalistom.

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie w abonamencie czy też z płatnością za efekt

Pozycjonowanie w abonamencie to model rozliczeniowy o stałej stawce pobieranej w każdym miesiącu współpracy. Jest to najbardziej efektywna i najtańsza forma współpracy dla nas jak i klienta. Możemy zaplanować budżet na konkretne działania.

Cena abonamentu

zależy od konkurencyjności fraz jak i samej strony internetowej.

Czas trwania umowy na pozycjonowanie

Umowa najczęściej podpisywana jest na okres 6 miesięcy. Nie podpisujemy umów na dłuższy okres 12 czy 24 miesięcy. Czas 6 miesięcy pozwala nam na pokazanie efektów naszych działań.

Zakres usług przy pozycjonowaniu w abonamencie.

Analiza strony internetowej

Ostatniego dnia każdego miesiąca nasz klient otrzymuje od nas raport zawierający tabelę z zestawieniem pozycji strony. Taki raport jest również dostępny w panelu klienta systemu do monitorowania pozycjonowanych fraz. Przygotujemy audyt zawierający listę najważniejszych błędów wraz z planem zmian koniecznych do wdrożenia.

Optymalizacja strony www

Optymalizacja jest niezwykle ważnym elementem w procesie pozycjonowania stron czy też sklepów internetowych. Dobrze zoptymalizowana strona na proste frazy pozycjonuje się znacznie łatwiej, dlatego niezmiernie ważna jest optymalizacja.

Link building

Korzystamy z własnych rozwiązań przy systematycznym pozycjonowaniu, tworzymy dedykowane zaplecze dla stron. Stosujemy bezpieczne metody pozycjonowania co zapewnia wysoką skuteczność naszych działań. Nie stosujemy niedozwolonych technik seo opartych o zautomatyzowane narzędzia. Minimalizujemy ryzyko przez stosowanie mocnych linków.

Jeśli jesteś zainteresowany taką formą rozliczenia i chciałbyś otrzymać propozycję współpracy skontaktuj się koniecznie z nami!