Mapy Google, jedna z możliwości dotarcia do klienta

Mapy Google, wysoka pozycja na liście wyszukiwania jest chyba najważniejszą sprawą dla właściciela serwisu www. Dla witryn opierających się na ruchu generowanym przez przeglądarki nie może być nic ważniejszego. Właściwa widoczność w wynikach wyszukiwania daje gwarancję dużej ilości odwiedzin na stronie. Daje to też możliwość zarabiania na reklamach umieszczonych w serwisie.

Prowadzenie własnego biznesu wymaga bardzo często nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. Mapy Google, Social media i sieć są do tego idealnym miejscem, w którym możemy skontaktować się z innymi osobami prowadzącymi biznes oraz nawiązywać kontakty biznesowe czy wyszukiwać kontrahentów.

Portale społecznościowe

Nie służą jedynie do towarzyskiego spędzania czasu po pracy, na forach znajdziemy wiele przydatnych wątków wraz z kontaktami od osób prywatnych, a mapy Google nie służą jedynie do wyznaczania trasy dojazdu. Poniżej prezentujemy najciekawsze sposoby pozyskiwania kontaktów biznesowych w social mediach i sieci.

Dlaczego warto szukać kontaktów biznesowych w sieci i w social mediach?

Istnieje kilka powodów, dla których warto szukać kontaktów biznesowych w social mediach i sieci. Pierwszym z nich jest możliwość dotarcia do bardzo dużego grona aktywnych firm czy marek.

W sieci bez problemu znajdziemy firmy, które również działają w naszej branży oraz interesują się różnego rodzaju współpracą. Poszukiwanie kontaktów w taki sposób jest szybkie, wydajne, dostarcza dużo wyników i jest darmowe.

Kontakty

Szukając kontaktów biznesowych w sieci, możemy też natrafić na różnego rodzaju grupy oraz dowiadywać się np. o chatach, spotkaniach czy szkoleniach w realnym świecie. W ten sposób możemy w ciągu kilku minut umówić się na spotkanie w rzeczywistości i kontynuować rozwijanie swojego biznesu face to face.

Optymalizacja i pozycjonowanie

Najskuteczniejszym sposobem na wypłynięcie w organicznych w wynikach wyszukiwania jest optymalizacja i pozycjonowanie. Wciąż zmieniający się algorytm wyszukiwania powoduje konieczność podążania za zmianami. I praca ta nie ma limitu. Trwać musi nieustannie.

Kilka narzędzi, których użycie daje gwarancję uzyskania oczekiwanych efektów.

1. Panel kontroli

Segment sterujący – Google Search Control – umożliwia kontrolę nad procesem podczas żmudnych prac, jakim są pozycjonowanie i optymalizacja. Panel udostępnia statystyki, służące analizie sytuacji, w której znajduje się serwis.

2. AdWords

Służy do analizy słów kluczowych. Sporządzenie listy keywords jest niezwykle łatwe i można je wykonać samodzielnie. Korzystając z sugestii wyszukiwarki zajmie to niewiele czasu. Frazy służą w dalszej części procesu do planowania kampanii reklamowych z udziałem wytypowanych słów i dłuższych fraz.

3. A może LinkedIn?

Jednym z ciekawszych pomysłów na nawiązywanie kontaktów biznesowych jest portal LinkedIn. To portal społecznościowy o charakterze biznesowym, gdzie znajdziemy tylko osoby szukające pracy, firmy czy marki z konkretnych branż.

Możemy w nim samodzielnie wyszukiwać kontakty biznesowe, uzupełnić swój profil i czekać na zgłoszenie się innych osób czy samodzielnie nawiązywać kontakty z innymi markami.

Niezależnie od tego, czy szukamy pracy, współpracownika czy kontrahenta na tym portalu znajdziemy z pewnością wiele przydatnych i aktualnych kontaktów biznesowych.

Na portalu LinkedIn również możemy umieścić reklamę o poszukiwaniu partnera biznesowego, kontrahenta czy współpracownika w zamian za opłatę. Serwis ten ułatwia znalezienie partnerów biznesowych na całym świecie — nie ograniczając się jedynie do Polski.

4. Social media— przeszukaj je!

Mnogość portali społecznościowych służy szerokiej prezentacji. Reklama szeptana w kręgu znajomych jest najskuteczniejszą formą dotarcia do klientów i wpływania na ich zdanie na wybrany temat.

Pierwszym sposobem na pozyskiwanie kontaktów biznesowych w sieci są social media. To idealne miejsce, gdyż na portalach społecznościowych wiele firm oraz marek zakłada swoje oficjalne profile. Dzięki temu będziemy mogli nawiązać bezpośredni kontakt lub uzyskać np. adres e-mail. Aby pozyskać pierwsze kontakty, warto wyszukiwać firmy lub marki np. w wyszukiwarce Facebooku.

Stwórz profil w social mediach i prowadź go!

Drugim bardzo dobrym i związanym z social mediami pomysłem pozyskiwania kontaktów biznesowych jest stworzenie własnego profilu w takim serwisie. Jeśli odpowiednio go wykonamy, uzupełnimy wszystkie dane oraz będziemy aktywnie go promować, z pewnością zostanie zauważony przez wiele osób z danej branży. W tym celu możemy np. pozyskiwać ruch organiczny tzw. nie motywowany i niepłatny.

Dzięki jego aktywności czy odpowiedniemu uzupełnieniu danych, możemy również być obecni w grupach tematycznych i wypowiadać się czy dodawać ogłoszenia jako marka oraz liczyć na częste przeglądanie naszego profilu.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest również wyemitowanie reklamy w social mediach, która przyciągnie potencjalnych kontrahentów czy współpracowników do naszego profilu. Określać grupę docelową reklamy należy wybierając jedynie konkretne marki, grupy czy osoby spełniające nasze wymagania. W tym wypadku nie będziemy reklamować naszego produktu a swój profil biznesowy i chęć współpracy.

Facebook

Dostarczy ona nam wiele profili i przydatnych kontaktów. Możemy również w wyszukiwarce poszukiwać kontenerowych osób z danej branży. Kolejnym sposobem na uzyskanie kontaktu biznesowego w social mediach jest przeszukiwanie grup np. na Facebooku.

Na tym portalu istnieje wiele grup tematycznych o danej branży, czy tematyce gdzie przebywa wiele osób. Możemy tam dyskutować, przeglądać ogłoszenia i znajdować odpowiednie osoby. Publicznie na grupach reklamuje się i ogłasza wiele marek, dzięki czemu nie powinniśmy mieć problemu z odnalezieniem konkretnych firm.

5. Fora internetowe

Kolejnym miejscem w sieci gdzie możemy odnaleźć przydatne namiary biznesowe i pozyskać partnerów w biznesie są fora internetowe. W sieci funkcjonuje ich bardzo duża liczba. Są one podzielone na fora tematyczne, branżowe, ogólnobiznesowe czy lokalne.

Dzięki temu otrzymamy dostęp do archiwalnych wątków, aktywnych dyskusji czy całych działów, które umożliwiają nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych.

Fora są przeważnie darmowe, a możemy na nich znaleźć wiele osób o podobnym profilu do naszego. Pamiętać jednak należy, że fora internetowe służą jedynie do nawiązania kontaktu. Jego kontynuowanie czy prowadzenie biznesu z osobą odnalezioną w ten sposób powinno odbywać się już w świecie realnym po weryfikacji takiej osoby.

Na forach tematycznych spotkamy również wiele porad czy przydatnej wiedzy odnośnie naszej branży, którą będziemy mogli wykorzystać w późniejszym czasie.

6. Mapy Google i lokalne firmy

Dla celów pozycjonowania lokalnego to idealne narzędzie. Wspomaga wirtualizację lokalizacji poprzez zdjęcia 360 stopni.

Ostatnim i zarazem jednym z najlepszych sposób pozyskiwania kontaktów biznesowych w sieci są mapy Google. Google Maps zawiera niezwykle duży spis lokalnych firm działających w danej lokalizacji. Obecnie na mapach Google dodanych jest większość firm, a każda duża i licząca się marka, nie wyobraża sobie działalności bez obecności w Google Maps.

Lokalizacja – wirtualny spacer

Jeśli więc chcemy pozyskać kontakty biznesowe w danej lokalizacji i w danej branży wystarczy wpisać nazwę branży wraz z lokalizacją do wyszukiwarki. Następnie ukaże się nam dane miasto z wieloma pinezkami przedstawiającymi konkretne firmy. W ten sposób możemy pozyskiwać adresy e-mail do kontaktu czy bezpośrednio przechodzić na strony poszczególnych potencjalnych partnerów biznesowych.

Nawet jeśli nie mamy sprecyzowanej lokalizacji i zależy nam na kontaktach krajowych, możemy sukcesywnie filtrować różne firmy z branży w różnych lokalizacjach. Sposób taki jest darmowy, skuteczny i bardzo komfortowy.

Marki, które umieszczają się na mapach Google, są aktywne i zależy im na wizerunku firmy, co jest dla nas korzystne. Dzięki temu bardzo szybko i skutecznie nawiążemy współpracę z wieloma firmami.

Mapy możemy też umieszczać na naszej stronie internetowej, jedna linia kodu generowana automatycznie umieszczona w sekcji head pozwala wyświetlać wycinek mapy z lokalizacją siedziby firmy.

Chcesz uatrakcyjnić swoją wizytówkę w mapach Google ale nie wiesz jak to zrobić ?

google1

Zadzwoń lub napisz do nas! Jesteś zainteresowany zdjęciem z „ulicy”?

google_wiz2

Wizytówki ze zdjęciami i wirtualną wycieczką dwukrotnie częściej wzbudzają zainteresowanie użytkowników.

google_wiz3

Informacje o Twojej firmie widoczne w Google to jej najlepsza wizytówka. Zrób zdjęcie 360 stopni lub wirtualny spacer swojej firmy tak by była jeszcze bardziej atrakcyjna.

mapy3

Pokaż się z jak najlepszej strony dzięki zdjęciom Street View. Gdy potencjalni klienci znajdują Twoją firmę w Mapach Google, ich pierwsze wrażenie powinno być jak najlepsze.

mapy2

Oprowadź gości po hotelu, gdy znajdą go w wyszukiwarce lub Mapach Google z pewnością będą chcieli zajrzeć do środka hotelu czy pokoju.

Koszt wykonania jednego zdjęcia 360 stopni w promocyjnej cenie wynosi 80 zł netto.

mapy