Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego

Nasz własny sklep internetowy

Pozycjonowanie sklepu internetowego.

Coraz więcej aspektów naszego życia przenosi się do internetu. Jest to zjawisko postępujące z roku na rok od kiedy zawiązała się ogólnoświatowa sieć.

Nie tylko spotkania towarzyskie i nauka mają swoje miejsce w internecie. Handel być może nawet pierwszy tam zagościł. Coraz więcej towarów i usług oferowanych jest za pomocą stron internetowych. Są to wyspecjalizowane jednostki nazywane sklepami internetowymi.

Handel tradycyjny uzupełniany jest obecnością w sieci. I firmy chwalą sobie taki układ.

Zatem ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Koszt substancji sklepu internetowego składa się z wielu składników.

Adres internetowy

Na początek potrzebna będzie domena. Adres, do którego będą odwoływali się internauci. można go kupić w wyspecjalizowanych w firmach oferujących domeny wraz z hostingiem.

Hosting

Co to jest hosting? To miejsce na serwerze do przechowywania plików strony internetowej. Można go wykupić w formie abonamentu opłacający za rok z góry lub na dłuższy okres czasu. Hosting oferowany jest w dwóch wersjach. Na serwerach współdzielonych i dedykowanych. pierwszy sposób wykorzystują mniejsze jednostki, które nie potrzebują aż tyle miejsca.

Jednak wtedy trudno uniknąć towarzystwa, które czasem może okazać się nieodpowiednie. W serwerach dedykowanych umieszcza się dużej jednostki sklepowe. posiadają one czasem dziesiątki tysięcy pozycji i zwykłych serwer nie mógłby obsłużyć wszystkich funkcjonalności i nawału towaru.

Oprogramowanie

Kolejnym krokiem jest zamówienie strony internetowej a właściwie strony w formie sklepu. Można skorzystać z gotowych rozwiązań. można też zamówić w firmie informatycznej witrynę taką, jaka nam będzie potrzebna i jak a spełni wszystkie oczekiwania nasze i naszych klientów.

Certyfikat bezpieczeństwa SSL

Kiedy mamy już to wszystko potrzebny jest do tego jeszcze tylko certyfikat bezpieczeństwa. jest to koniecznie szczególnie w wypadku sklepów, które realizują każdego dnia dużo transakcji handlowych przy pomocy kart płatniczych lub systemu płatniczego.

Zakupy online coraz popularniejsze.

Jeszcze kilka lat temu na pewno nikt się nie spodziewał, że zakupy online staną się tak popularne. A dzisiaj stanowią już blisko połowę rynku sprzedaży i wciąż rosną. Ubrania, sprzęt AGD, kosmetyki, usługi czy artykuły spożywcze. Wszystkie te rzeczy możesz już kupić w sieci. Coraz więcej klientów decyduje się na taką formę. Historia Internetu w Polsce.

Zakupy online to przyszłość dlatego wiele sklepów albo całkowicie przenosi się do sieci albo dodatkowo, do swojej oferty stacjonarnej zakłada też sklep internetowy. Dość szybko, zarówno sprzedawcy jak też klienci, przekonują się, że sprzedaż internetowa jest korzystniejsza, wygodniejsza i tańsza od stacjonarnej.

Dlaczego tak się dzieje?

Sklep internetowy nie wymaga ogromnych i drogich powierzchni w dobrych lokalizacjach, dużej liczby przeszkolonego personelu pracującego w systemie zmianowym i posiadania tylko sezonowego towaru. Wystarczy magazyn, dobre zdjęcia produktu, ciekawy opis, intuicyjnie stworzony sklep internetowy i można działać.

Dla klienta zakupy online to także same korzyści. W domu, przy kawce, bez szukania miejsca do zaparkowania, bez przemierzania kilometrów w centrach handlowych, siedząc przed ekranem swojego komputera możemy wybierać z ogromu ofert. Zakupy online to samo przyjemność. A jeśli zakupiony towar nie przypadnie nam do gustu? Nie ma problemu, po prostu go odeślemy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego: jak zacząć?

Jeżeli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z prowadzeniem sprzedaży internetowej, to musisz pamiętać o tym, aby zadbać nie tylko o jakość oferowanych produktów oraz usług, ale także o skuteczne metody reklamy. Odpowiedni poziom ruchu na stronie to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu – jak go osiągnąć? To proste: poprzez odpowiednie pozycjonowanie!

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego

Realne korzyści z pozycjonowania

Wciąż bardzo wiele osób pozycjonowanie postrzega wyłącznie poprzez pryzmat wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce internetowej. Takie myślenie nie jest oczywiście błędem, ponieważ faktycznie dobrze wypozycjonowana strona pojawi się wysoko na liście wyników — w pozycjonowaniu nie chodzi jednak wyłącznie o to. Dobre pozycjonowanie pośrednio przyczynia się bowiem do:

• zdecydowanego zwiększenia liczby klientów,
• zwiększenia sprzedaży,
• wzrostu rozpoznawalności marki wśród aktualnych i potencjalnych klientów,
• wzmocnienia pozycji marki na rynku,
• wykreowania wizerunku firmy, który istnieje w świadomości klienta.

W tym miejscu trzeba sobie jasno powiedzieć, że w związku z tym, iż konkurencja na rynku sprzedaży internetowej jest coraz większa, jedynie profesjonalne pozycjonowanie jest w stanie sprawić, że nowy sklep internetowy ma szansę przebić się ze swoją ofertą i dotrzeć z nią do klienta.

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego

Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dla osób, które przygodę z pozycjonowaniem sklepu internetowego chcą rozpocząć samodzielnie. To oczywiście tylko niektóre z działań, jakie należy podjąć, aby sklep internetowy stał się widoczny w sieci, jednak już one są w stanie znacząco polepszyć sytuację naszego biznesu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego

Optymalizacja

Optymalizacja to pierwsze działanie, o którym powinniśmy pomyśleć, jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego. W praktyce optymalizacja polega na niczym innym jak na zaplanowaniu i stworzeniu odpowiedniej struktury naszego sklepu, która powinna być przede wszystkim przejrzysta (podział na kategorie/podkategorie/podstrony).

Kluczowy jest także odpowiedni opis produktu, w którym znajdować się muszą słowa oraz frazy kluczowe. Co ważne, jako właściciele sklepu internetowego nie możemy sobie pozwalać na to, aby opis oferowanego przez nasz sklep produktu pokrywał się z opisem ze strony producenta. To bardzo częsty błąd, który niezwykle negatywnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania!

Jakie więc powinny być treści na stronie?

obszerne – twoje produkty lub usługi powinny zostać opisane bardzo szczegółowo oraz wyczerpująco,
oryginalne – nigdy nie kopiuj treści z innych źródeł!
dobrze podzielone – stosuj nagłówki,
zawierające prawidłowe słowa kluczowe – wykorzystuj także synonimy oraz słowa bliskoznaczne, unikaj jednak używania fraz kluczowych na siłę,
różnorodne – stosuj pogrubienia, wypunktowania, kursywę, wykorzystuj grafiki oraz ilustracje.

W przypadku optymalizacji nie możemy zapominać także o linkowaniu wewnętrznym, które znacznie ułatwia nawigowanie po stronie, a także sprawia, że klient zostaje na niej po prostu dłużej.

Meta opisy

Wiele osób, szczególnie tych początkujących nie zwraca uwagi na meta opisy produktu oraz podstron, niestety to duży błąd – ich odpowiednie przygotowanie ma bowiem ogromne znaczenie. O tzw. meta danych warto pamiętać także przy dołączaniu do sklepu zdjęć. Fotografia oferowanego przez twój sklep produktu z podpisem, w którym dodatkowo zawarte zostaną słowa kluczowe, znajdzie się w wynikach wyszukiwania grafiki, co oczywiście jest w stanie zapewnić dodatkowy ruch na stronie, a o to nam przecież głównie chodzi.

Szybkość strony

Współcześnie, kiedy czas to pieniądz, strona internetowa ładująca się dłużej niż 5 sekund nie ma szans. Każdy klient będzie ją omijał szerokim łukiem. Nawet najlepsza optymalizacja nie sprawi, że klient zdecyduje się na niej pozostać oraz po niej poruszać. Jeżeli zależy nam na uniknięciu tego typu sytuacji, warto testować naszą witrynę dzięki narzędziom takim jak popularne Page Speed Insights, które pozwala na szybką weryfikację szybkości działania strony, nawet osobom, które nie są specjalistami w tej dziennie.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że portale e-commerce to aktualnie bardzo rozbudowane serwisy, w związku z tym skuteczne i efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga naprawdę sporej wiedzy oraz doświadczenia. Wdrożenie wyżej przedstawionych pomysłów to jedynie wierzchołek góry lodowej – jeżeli temat pozycjonowania nie jest Twoją mocną stroną, warto skontaktować się z firmami, które profesjonalnie zajmują się tą tematyką, a spektakularne efekty ich działań z pewnością pozytywnie Cię zaskoczą. Powodzenia w biznesie!