Wirtualny spacer po ulicach wielu światowych miast zna z pewnością każda osoba. Bardzo często korzystamy z niego, aby zwiedzić odległe miasta czy aby sprawdzić daną lokalizację np. przed wakacjami.
Bardzo ciekawym pomysłem, który możemy wykorzystać do promowania naszej marki lub firmy, jest wykonanie spaceru 360 stopni po własnej firmie lub lokalu usługowym. Stworzenie takiej wirtualnej wycieczki jest proste a umieszczona w wizytówce Google oraz na Google Maps z pewnością przekona wiele osób do skorzystania z naszych usług.
Czym zatem jest wirtualna wycieczka po firmie w Google Maps? Jak się ją wykonuje? Jakie są jej plusy dodania w wizytówce Google? Wszystkie odpowiedzi poniżej.
Sprawdź, czym jest wirtualny spacer, jak działa, jak go wykonać i umieścić w Google Maps oraz dlaczego warto!
Wirtualny spacer 360 stopni po naszej firmie to spacer typu Google Street View, który odbywa się o wnętrzu naszego biura lub firmy.
Ma on postać dokładnie taką samą jak wirtualny spacer Google po ulicach miast — dotyczy on jednak tylko wnętrza naszej marki. Spacer wirtualny możemy wykonywać po różnego rodzaju pomieszczeniach np. w hotelach, jeśli takie prowadzimy, gabinetach usługowych czy sklepach i biurach.
Wirtualny spacer jest umieszczany w wizytówce Gogole na Google maps i daje możliwość przeniesienia się do naszego wirtualnego wnętrza. Znajduje się on obok zdjęć tradycyjnych i jest bardzo popularny.
Otwierając taki wirtualny spacer z naszej wizytówki, możemy rozglądać się po wnętrzu w 360 stopniach oraz przechodzić do kolejnych pomieszczeń, korytarzy itp. Wykonanie wirtualnego spaceru możliwe jest w każdym pomieszczeniu lub nieruchomości.
Zamawiając wykonanie wirtualnego spaceru, będziemy musieli jednorazowo opłacić koszt wykonania usługi przez fotografa a po wgraniu spaceru na naszą wizytówkę w Google Maps, nie będziemy nigdy musieli już dokonywać abonamentowych opłat, ponosić jakichkolwiek kosztów czy wykonywać żadnych czynności.
Wirtualny spacer jest traktowany przez Google tak samo, jak zdjęcie, dzięki czemu nie będziemy musieli oddzielnie zapewniać np. hostingu na jego opublikowanie w sieci.
Ważną opcją jest możliwość udostępniania wirtualnego spaceru z wizytówki Google Moja Firma na stronach www. Wykonując wirtualny spacer, możemy też często zamówić wirtualny model nieruchomości — biura w formie “domku dla lalek”. Będziemy wtedy widzieli nieruchomość w bryle 3d i będziemy mogli przenieść się do dowolnego miejsca w budynku.
Jest dosyć prosty z naszej perspektywy — zamawiającego. W tym celu wystarczy wyszukać odpowiedniego fotografa (o tym poniżej) oraz skontaktować się z nim. Po krótkiej rozmowie i opisaniu zlecenia, fotograf zjawia się osobiście w naszym lokalu.
Następnie wykonuje on specjalnym sprzętem zdjęcia całego wnętrza — co kilka metrów. Cała operacja trwała może od kilkudziesięciu minut do kilku godzin w zależności od wielkości pomieszczenia. Następnie fotograf przez kilka dni obrabia oraz łączy zdjęcia w wirtualny spacer i przesyła nam lub wgrywa w zależności od ustalenia spacer do wizytówki Google.
Koszt stworzenia wirtualnego spaceru może być różny w zależności, jakiego fotografa zatrudniamy, jaki obiekt wirtualizujemy oraz jak duża jest powierzchnia obiektu.
Przeciętnie stworzenie 100 m2 wirtualnego spaceru kosztować może ok. 400 zł-500 zł, choć cena ta może być zarówno niższa, jak i wyższa.
Istnieje kilka powodów, dla których warto wykonać wirtualny spacer po biurze czy lokalu i wykorzystać taki spacer w biznesie. Pierwszym powodem jest atrakcyjność materiału.
Wiele osób z chęcią sprawdzi naszą firmę “od wewnątrz” podczas wirtualnego spaceru. Dzięki temu będziemy mogli zaprezentować swoje biuro kontrahentom lub klientom. Spowoduje to profesjonalny wizerunek w oczach takich osób, a wielu klientów skorzysta z naszej usługi, gdyż będzie mogło sprawdzić dane wnętrze przed wykupieniem usługi i upewnić się, czy będzie ono odpowiednie.
Oprócz korzyści wizerunkowych Google promuje wizytówki oraz firmy, które posiadają wysokiej jakości materiały np. zdjęcia czy mają odpowiednio uzupełnione wszystkie informacje. Warto zoptymalizować taką wizytówkę, aby Google wyświetlało ją wyżej od innych firm — nawet większych czy posiadających większą ilość opinii.
Jeśli skorzystamy z usługi tworzenia wirtualnego spaceru po naszej firmie, przeważnie otrzymany też tradycyjne zdjęcia wysokiej jakości, które będą niejako produktem ubocznym całego procesu “w cenie”. W ten sposób będziemy mogli wymienić je w naszej galerii na stronie czy dodać ze spacerem do wizytówki Google.
Spacer możemy również udostępnić na odrębnej stronie www – np. naszej firmowej. Dzięki temu będziemy mogli bardzo prosto pochwalić się wnętrzem potencjalnym klientom, tuż po tym, jak trafią na naszą stronę.
Kiedy zdecydujemy się na stworzenie wirtualnego spaceru, kolejnym krokiem jest wybór fotografa, który go nam wykona.
W tym momencie, mamy dwie możliwości do wyboru. Skorzystanie z fotografa oddzielnie znalezionego np. w sieci lub skorzystanie z fotografów rekomendowanych przez Google. Opcja numer dwa jest zdecydowanie lepszą opcją.
Na stronie projektu Google Moja Firma – Google Street, znajdziemy listę rekomendowanych fotografów Google. Nie są to osoby, które współpracują z Google lub są pracownikami Google. Są to fotografowie, którzy spełniają wiele wymagań, aby otrzymać certyfikat. Jeśli dany fotograf chce trafić na listę rekomendowanych fotografów, musi np. wykonać kilkadziesiąt poprawnych zdjęć sferycznych według określonej specyfikacji. Musi też spełnić wiele innych wymogów, aby otrzymać rekomendację Google.
Wybierając fotografa rekomendowanego, mamy zatem pewność, że posiada on doświadczenie w tej dziedzinie i wykonał już poprawne spacery wirtualne. Fotografowanie rekomendowani przez Google posiadający certyfikat rekomendacji, znają też produkty Google i z chęcią pomogą np. założyć samą wizytówkę czy ją skonfigurować — czego przeważnie nie zaoferuje fotograf “niezależny”. Lista ma formę spisu, w której podajemy nasze miasto. W efekcie zostają nam wyświetleni fotografowie z danej lokalizacji wraz z numerem telefonu, pod którym możemy się z nimi skontaktować. Zobacz nasze zdjęcia na Instagramie