Imponujące tempo rozwoju e-commerce’u to tylko jeden z głównych powodów zwracania coraz większej uwagi na prezentację produktu w sieci. Kolejnym jest natomiast rosnąca świadomość klienta, a co za tym idzie – coraz większe wymagania.
E-commerce to najszybciej rozwijająca się gałąź handlu dotycząca również tych, którzy dotychczas prowadzili swoje działalności stacjonarnie. Taki stan rzeczy sprawia, że należy podejść do marketingu w zupełnie inny i nowoczesny sposób. Ponieważ żyjemy w kulturze obrazu, a skoro nie możemy dotknąć towaru, to jako wymagający klienci będziemy chcieli zobaczyć na zdjęciu coś, co wypełni brak możliwości zobaczenia go „na żywo”.
Taką możliwość powinny dawać wykonane na potrzeby sklepu fotografie. Zdjęcia do sklepów internetowych to jedna z najważniejszych kwestii, które tak de facto realizują większą część pracy marketingowej seo i odpowiadają za sprzedaż lub jej brak. To właśnie zdjęcie będzie pierwszą wizytówką każdego sklepu i jednym z pierwszych elementów, które zadecydują o tym, czy klient sprawdzi ofertę sklepu, zatrzyma się w danym sklepie na dłużej i być może zdecyduje na zakup.
Każdy sprzedawca chętnie powiększy sprzedaż, choć nie wszyscy zdają sobie sprawę, że już sam layout witryny internetowej ma spore znaczenie, a co za tym idzie – profesjonalnie wykonane zdjęcia produktowe, które w pełni oddadzą jakość produktu lub usługi.
Liczy się kreatywność, niebanalne podejście do tematu, przejrzystość, a także techniczny poziom fotografii. Bez względu na to, czy w grę wchodzi sprzedaż konkretnego produktu czy usługi, zdjęcia na stronie internetowej powinny w sugestywny sposób przedstawiać pomysł sprzedawcy.
Być może na zdjęciu produkt powinien być jedynie delikatnie zaakcentowany, a resztę powinna stanowić zaaranżowana sytuacja będąca propagatorem konkretnego stylu życia? A może to właśnie produkt powinien być w stu procentach wyeksponowany bez zbędnych dodatków?
Dobre zdjęcie to zdjęcie, które zatrzyma odbiorcę na dłużej i zmusi do konkretnej refleksji. Dokładnie tak samo powinna działać fotografia produktowa, ale zamiast do refleksji powinna nakłonić do reakcji, czyli do kupna. Choć nie każdy klient jest świadomy oddziaływania zdjęć, to każdy z nas ulega temu, co niesie za sobą dobrze wykonana fotografia produktowa.
Jeżeli nagle postanawiamy kupić coś, czego być może nawet nie potrzebujemy, ale poddajemy się, bo „ta sukienka tak ładnie leży na modelce i na mnie też będzie, a bransoletka tak niesamowicie mieni się w promieniach słonecznych na tym zdjęciu…
U mnie nawet w pochmurny dzień będzie wyglądać tak samo”, to znak, że zdjęcie zadziałało. Produkt został tak sfotografowany, że właściwie nie sposób nie uruchomić zasobów wyobraźni, która podpowiada nam, że właśnie dla nas zostało to cudo stworzone. To samo tyczy się usług. Sugestywne zdjęcie, w którym emocja gra pierwsze skrzypce to idealna oferta, której czasem nie sposób odrzucić. Emocje i spełnione techniczne kryteria często stanowią podstawę fotografii produktowej.
Profesjonaliści nie rozstają się z namiotem bezcieniowym, który jest wręcz niezastąpionym narzędziem do tworzenia dosyć neutralnych zdjęć na sterylnym białym tle, które nie odwraca uwagi od motywu przewodniego, czyli produktu. Wiele firm zajmujących się tworzeniem zdjęć na strony internetowe oferuje tworzenie packshot’ów, czyli statycznych lub ruchomych obrazów prezentujących produkt z każdej możliwej perspektywy.
Trzeba jednak przyznać, że takie rozwiązanie jest doskonałym posunięciem, ponieważ pozwala klientowi obejrzeć dosłownie każdy skrawek danej rzeczy i eliminuje możliwość pojawienia się przykrych niespodzianek po realizacji zamówienia. Packshoty do najlepsza opcja w przypadku fotografii stricte produktowej. Firmy zajmujące się tworzeniem oraz dystrybucją produktów sprzedawanych w formie zestawów, np. marki kosmetyczne, mogą zdecydować się na zdjęcia produktowe, w których istotą będzie piękna kompozycja.
Obraz w specjalnie zaaranżowanym wnętrzu, który wyeksponuje serię produktów i w pewnym stopniu odda styl marki może znacząco wpłynąć na wzrost zainteresowania klientów. Piękne obrazy do nas przemawiają i nawet jeśli jesteśmy świadomi wszelkich zabiegów marketingowych stosowanych powszechnie przez wszystkie firmy, czujemy, że zakup produktu w jakiś sposób podnosi nasz status społeczny, a przynajmniej poprawia samopoczucie. Wiele zdjęć produktowych emanuje luksusem i czymś nieosiągalnym. To klucz do sukcesu, ponieważ taka właśnie fotografia przyciągnie klienta i zachęci do zakupu czegoś, co tak dobrze się prezentuje.
Posiadanie sklepu internetowego to tylko połowa sukcesu. Żaden produkt nie zyska zainteresowania drugiej strony, jeżeli nie zostanie odpowiednio wyeksponowany. Należy pamiętać, że dobre zdjęcie to ogromna moc sprzedażowa. To na nim się skupimy w pierwszej kolejności, a dopiero później przeczytamy resztę informacji, w tym specyfikację, cenę czy jakość materiału. Zdjęcie produktowe jest pierwszym i najważniejszym bodźcem, dlatego warto zainwestować w usługi profesjonalistów, którzy wyciągną z naszego produktu lub usługi esencję i stworzą obraz będący perfekcyjną wizytówką sklepu.
Posiadamy zestaw oświetleniowy do wykonywania zdjęć produktów do wykorzystania w sklepach internetowych czy też na stronach www. Lampy dobrze doświetlają plan zdjęciowy.
Trzy świetlówki kompaktowe o mocy 325W dają dają światło 5500K. Specjalne srebrne parasole odbijają światło. Namiot bezcieniowy równomierne rozprasza padające światło na fotografowane obiekty. Namiot najlepiej oświetlać wykorzystując kilka źródeł światła na zewnątrz namiotu.
Można też korzystać z aparatowej lampy błyskowej odbijając światło od ścian i sufitu. Namiot bezcieniowy doskonale nadaje się do fotografowania powierzchni gładkich, obiektów na których powstają odbicia. Jest on niezastąpiony przy wykonywaniu zdjęć produktów na profesjonalnym poziomie.
Jesteś zainteresowany zdjęciami 360° ? Zobacz nasze zdjęcia oraz cennik. Potrzebujesz zdjęcia z drona ?