Firmowa strona internetowa dla naszej firmy to zadanie, którym zazwyczaj nie będziemy zajmować się sami. Najczęściej wymaga to odpowiedniej wiedzy i umiejętności, a więc warto zaangażować tu specjalistę, a samemu zająć się tym, co umiemy najlepiej. Jednak o tym, jak będzie wyglądać nasza strona internetowa, zadecydujemy sami. Warto pamiętać o kilku, podstawowych elementach.
Nazwa dla firmowej strony internetowej to rzecz niezwykle ważna. Najlepiej będzie, jeżeli nazwa będzie odpowiadać nazwie firmy. Oczywiście nie wszystkie znaki są tu dozwolone, więc będziemy musieli ją najczęściej w pewien sposób zmodyfikować. Nazwa musi być oczywiście również wolna. Aby to sprawdzić, należy użyć jednego z wielu internetowych narzędzi, które pozwalają na wyszukiwanie zajętych nazw. Warto pamiętać, że jeżeli dana nazwa jest już zajęta, zmiana rozszerzenia (na przykład na .com, albo .net) może umożliwić nam jej użycie. Na ogół poleca się, by nazwa witryny internetowej odpowiadała nazwie firmy. Nie jest to oczywiście jednak konieczne. Czasami użycie bardzo chwytliwej i łatwej do zapamiętania nazwy może przynieść równie dobre skutki.
Projektowanie układu strony również nie jest łatwym zadaniem. Najważniejszą zasadą jest to, by odwiedzający mógł jak najłatwiej znaleźć to, czego potrzebuje. Jeżeli na stronie znajduje się również sklep internetowy, to należy ją przemyśleć tak, by właśnie tam naturalnie prowadziła potencjalnego klienta. Bardzo pomocne w nawigowaniu po stronie są wyraźnie oznaczone i prowadzące do konkretnych informacji zakładki.
Przejrzystość informacji nie zawsze jednak musi być dla nas priorytetem. Czasami może zdarzyć się, że potencjalni klienci nie do końca rozumieją szczegóły dotyczące oferowanego produktu, czy usługi np. zdjęć 360 stopni. W takiej sytuacji równie dobrą strategią jest dążenie do informowania przede wszystkim o korzyściach wynikających z zakupu.
Przejrzystość informacji nie zawsze jednak musi być dla nas priorytetem. Czasami może zdarzyć się, że potencjalni klienci nie do końca rozumieją szczegóły dotyczące oferowanego produktu, czy usługi. W takiej sytuacji równie dobrą strategią jest dążenie do informowania przede wszystkim o korzyściach wynikających z zakupu.
Każda firmowa strona internetowa musi zawierać odpowiedni kontent tak aby jak najlepiej można było ją pozycjonować. Oprócz podstawowych treści, jak informacje o firmie, produktach, usługach, opinie klientów i im podobne, dobrze jest umieścić na niej nieco więcej. Dodatkowe treści przyciągają uwagę, a także budują zaufanie i przywiązanie klientów. Doświadczenie pokazuje, że im lepszej jakości jest zawartość strony, tym lepszy skutek się osiąga. Jeżeli zatem znajdą się tam porady, czy opinie ekspertów, to ważne jest, by były faktycznie eksperckie. Jeżeli umieszczamy tam galerię fotografii, to również warto postawić na jakość. Wartościowy kontent na stronie może równie dobrze przyciągnąć potencjalnych klientów, co najskuteczniejsza reklama.