Optymalizacja
Optymalizacja to pierwsze działanie, o którym powinniśmy pomyśleć, jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego. W praktyce optymalizacja polega na niczym innym jak na zaplanowaniu i stworzeniu odpowiedniej struktury naszego sklepu, która powinna być przede wszystkim przejrzysta (podział na kategorie/podkategorie/podstrony).
Kluczowy jest także odpowiedni opis produktu, w którym znajdować się muszą słowa oraz frazy kluczowe. Co ważne, jako właściciele sklepu internetowego nie możemy sobie pozwalać na to, aby opis oferowanego przez nasz sklep produktu pokrywał się z opisem ze strony producenta. To bardzo częsty błąd, który niezwykle negatywnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania!
Jakie więc powinny być treści na stronie?
• obszerne – twoje produkty lub usługi powinny zostać opisane bardzo szczegółowo oraz wyczerpująco,
• oryginalne – nigdy nie kopiuj treści z innych źródeł!
• dobrze podzielone – stosuj nagłówki,
• zawierające prawidłowe słowa kluczowe – wykorzystuj także synonimy oraz słowa bliskoznaczne, unikaj jednak używania fraz kluczowych na siłę,
• różnorodne – stosuj pogrubienia, wypunktowania, kursywę, wykorzystuj grafiki oraz ilustracje.
W przypadku optymalizacji nie możemy zapominać także o linkowaniu wewnętrznym, które znacznie ułatwia nawigowanie po stronie, a także sprawia, że klient zostaje na niej po prostu dłużej.